Τεχνολογικά "αστέρια"

ΕΚΤΥΠΩΣΗΑΠΟΣΤΟΛΗ
Energy dCi 130

Ο κινητήρας Energy dCi 130 συγκεντρώνει την τεχνογνωσία της Renault στην F1.  Πρόκειται για τον πιο αποδοτικό στην κατηγορία του diesel κινητήρα 1.6 λίτρων. Χάρη σε αυτόν τον κινητήρα τα Scénic και Grand Scénic ξεχωρίζουν ως τα πιο στιβαρά πολυμορφικά της αγοράς συνδυάζοντας επιδόσεις ρεκόρ στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2.
Αμετάβλητες επιδόσεις

Οι επιδόσεις του νέου κινητήρα παραμένουν στα ίδια επίπεδα με του προκατόχου του. Μέγιστη ισχύς που φτάνει τους 130 ίππους (96kW), και ακόμα μεγαλύτερη ροπή  (320Nm), διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος λειτουργίας.

Η μείωση της χωρητικότητας του κινητήρα (‘Downsizing’) επιτυγχάνεται με την ελάττωση της διαδρομής των εμβόλων και τον επανασχεδιασμό των κινούμενων μερών (κομβίων και μπιέλας), ώστε να μειωθεί ο συνολικός όγκος του θαλάμου καύσης με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση της απαιτούμενης για κάθε πλήρη κύκλο, ποσότητας καυσίμου. Τα επίπεδα επιδόσεων έχουν παραμείνει αμετάβλητα χάρη στην βελτίωση του βαθμού απόδοσης του υπερσυμπιεστή. Η ενέργεια αυτή του Downsizing είχε σαν αποτέλεσμα την κατά 6% μείωση κατά μέσο όρο της κατανάλωσης σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά ο 1.6 dCi 130.

Ο  Energy dCi 130 που συνδυάζει την οδηγική απόλαυση με την οικονομία και αναδεικνύεται ο πιο αποδοτικός κινητήρας στην κατηγορία του παρουσιάζοντας στα Scénic και Grand Scénic επιδόσεις ρεκόρ στην κατανάλωση (4,4lt/100km) και στις εκπομπές CO2 (115 g/km).
Μεταφορά τεχνογνωσίας από τους ειδικούς της F1 στους κινητήρες παραγωγής

Η μεταφορά της τεχνογνωσίας της Renault Sport F1 στους κινητήρες των αυτοκινήτων παραγωγής, υλοποιήθηκε από τον Philippe Coblence, διευθυντή του προγράμματος μελετών R9M (Energy dCi 130),  που είχε τις ίδιες αρμοδιότητες στο τμήμα κινητήρων Formula 1 στο Viry-Châtillon.
Ο κινητήρας Energy dCi 130 εκμεταλλεύεται την εμπειρία και τη τεχνογνωσία της Renault Sport F1, σε τρείς βασικούς τομείς.

‘Τετράγωνος’ σε διαστάσεις κινητήρας: αρχιτεκτονική που εξασφαλίζει λιγότερες ανάγκες σε χώρο και αποδίδει παρόμοιες επιδόσεις.

Εγκάρσια ροή ψυκτικού υγρού: Αυτή η τεχνική ψύξης κινητήρα, που χρησιμοποιείται ευρέως στη Formula 1, αυξάνει την αποτελεσματικότητα της παροχής ψυκτικού υγρού ενώ παράλληλα μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, επιτρέποντας χρήση μιας μικρότερης και κατά συνέπεια οικονομικότερης αντλίας νερού.  και επιτρέπει τη μείωση.

Εσωτερικές τριβές κινητήρα: Ενσωμάτωση της τεχνολογίας του περιστροφικού δακτυλίου UFLEX στα έμβολα του κινητήρα, που χρησιμοποιείται και στη Formula 1. Σύμφωνα με τον Philippe Coblence «η αρχή του συστήματος της λειτουργίας αυτής μπορεί να συγκριθεί με ένα ξυραφάκι τριών λεπίδων. Το σύστημα UFLEX προσαρμόζεται φυσικά στο τείχος του κυλίνδρου χωρίς να χρειάζεται να ασκηθεί αυξημένη πίεση, επιτρέποντας τη μέγιστη αποδοτικότητα και περιορίζοντας τις τριβές.

Πληθώρα νέων τεχνολογιών

Ο κινητήρας 1.6 dCi 130 διαθέτει έναν μεγάλο αριθμό λύσεων που του επιτρέπουν να πετυχαίνει σημαντική μείωση των εκπομπών του CO2, αλλά και της κατανάλωσης:

Σύστημα EGR (Exhaust Gas Recirculation/Ανακύκλωσης καυσαερίων) χαμηλής πίεσης: Η Renault γίνεται η πρώτη πανευρωπαϊκά αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής παραγωγής που παρουσιάζει σε ευρεία κλίμακα μια παρόμοια τεχνολογία. Η μονάδα EGR χαμηλής πίεσης λειτουργεί ανεβάζοντας το ποσοστό ανακύκλωσης των καυσαερίων, ενώ διατηρεί παράλληλα σταθερές την πίεση και την θερμοκρασία εισαγωγής.  Σε αντίθεση με το αντίστοιχο σύστημα EGR υψηλής πίεσης, εδώ περιορίζονται πιο αποτελεσματικά οι εκπομπές των οξειδίων του αζώτου, και βελτιώνεται η απόδοση του κινητήρα. Η καύση είναι ποιοτικότερη και οι εκπομπές του CO2 μειώνονται.

Τεχνολογία Stop&Start : αυτόματη εκκίνηση/σβήσιμο του κινητήρα μόλις το αυτοκίνητο σταματά. Η συγκεκριμένη τεχνολογία πρόκειται να εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους μελλοντικούς κινητήρες.

Τεχνολογία μεταβαλλόμενου στροβιλισμού : ενεργός έλεγχος του στροβιλισμού του μίγματος μέσα στο θάλαμο καύσης, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις του κινητήρα.

Αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας που ρυθμίζει ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα, την ακριβή ποσότητα λιπαντικού που χρειάζεται, ώστε να αποφεύγονται οι απώλειες ενέργειας από την άσκοπη λειτουργία της αντλίας.

Διαχείριση θερμικής ενέργειας : συντομεύει το χρόνο που χρειάζεται ο κινητήρας για να έρθει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, μειώνοντας έτσι τις τριβές (ιξώδες λιπαντικού).

Στρατηγική πολλαπλών ψεκασμών (multi-injection) : χρησιμοποιούνται τελευταίας τεχνολογίας σωληνοειδή μπέκ ψεκασμού με 7 οπές που πραγματοποιούν πολλαπλούς και σύντομους ψεκασμούς (μέχρι και 6 σε κάθε κύκλο), ώστε να επιτυγχάνεται η αποτελεσματικότερη καύση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει σαν αποτέλεσμα την μικρότερη κατανάλωση αλλά και την ελαχιστοποίηση του θορύβου.

Τεχνολογία έξυπνης διαχείρισης ενέργειας (ESM/Energy Smart Management) : πρόκειται για την ανάκτηση ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης ή του φρεναρίσματος, ώστε με την ταυτόχρονη απομόνωση του δυναμό, να μην επιβαρύνεται ο κινητήρας σε στιγμές χαμηλής απόδοσης.

Τέλος, χάρη στα μεγάλα αποθέματα ροπής που είναι διαθέσιμη από χαμηλά (το 80% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο από τις 1,500σαλ), και σε μεγάλο εύρος λειτουργίας, έχουν βελτιωθεί αισθητά οι σχέσεις των ταχυτήτων (αλλαγές στον ακριβή αριθμό στροφών του κινητήρα), με αποτέλεσμα και εδώ τη μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών του CO2. Για παράδειγμα αναφέρεται ότι και ο κινητήρας 2.0 dCi (Κωδ. M9R), και ο 1.6 dCi 130 (R9M), μπορούν να ‘ανεβάσουν’ άνετα μέχρι το όριο των 5,200σαλ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ


TEOREN MOTORS Α.Ε.
Λ. Κηφισού 138-140
121 31 Περιστέρι, Αθήνα
Τηλ.: +30 210 5706860
Fax: +30 210 5759302
Email: renaultinfo@renault.gr

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Συμπληρώστε την κατάλληλη προσφώνηση
Συμπληρώστε το επώνυμό σας
Συμπληρώστε το όνομά σας
Συμπληρώστε την διεύθυνσή σας
Συμπληρώστε τον Τ.Κ. σας

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Συμπληρώστε το e-mail σας
Συμπληρώστε τον αριθμό του τηλεφώνου σας

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΑΣ
Παρακαλούμε διατυπώστε το αίτημά σας





Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας στη Renault και την επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας.

Το αίτημα σας έχει αποσταλεί και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.





Αυτή τη στιγμή το μήνυμα σας δεν είναι δυνατόν να αποσταλεί. Παρακαλούμε δοκιμάστε αργότερα.


ΚΛΕΙΣΤΕ ΕΝΑ TEST DRIVE



ΜΟΝΤΕΛΟ & ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

Επιλέξτε το μοντέλο που σας ενδιαφέρει
Πρέπει να επιλέξετε ένα μοντέλο
Επιλέξτε μια μελλοντική ημερομηνία που επιθυμείτε να κάνετε το Test Drive
Επιλέξτε μια μελλοντική ημερομηνία που επιθυμείτε

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Συμπληρώστε το επώνυμό σας
Συμπληρώστε το όνομά σας
Συμπληρώστε το e-mail σας
Συμπληρώστε τον αριθμό του τηλεφώνου σας


Επιλέξτε περιοχή





Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας στη Renault και την επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας.

Το αίτημα σας έχει αποσταλεί και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.





Αυτή τη στιγμή το μήνυμα σας δεν είναι δυνατόν να αποσταλεί. Παρακαλούμε δοκιμάστε αργότερα.