Καινοτομία, τεχνολογία και περιβάλλον

Καινοτομία & τεχνολογία

Πρωτότυπα αυτοκίνητα

Τα concept-cars αποτελούν μια πρόγευση των αυτοκινήτων του μέλλοντος. Είναι η βιτρίνα των καινοτομιών της Renault και φανερώνουν τις πιο πρόσφατες τάσεις στον τομέα του σχεδιασμού και της τεχνολογίας.

Σχεδιαστική στρατηγική της Renault

Ξεκίνησε το 2010 υπό την καθοδήγηση του Laurens van den Acker, η στρατηγική βασίζεται στις ρίζες της ταυτότητας της Renault και εκφράζει την ανθρώπινη διάσταση της εταιρείας, αναπαριστώντας τον κύκλο της ζωής: την αγάπη, οικογένεια, τη δουλειά...
Η ασφάλεια
Η οδική ασφάλεια αποτελεί βασικό ζήτημα της δημόσιας υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Renault επιθυμεί να έχει ενεργή συμμετοχή σε αυτό το θέμα. Γιαυτό ο Όμιλος Renault έχει υιοθετήσει μια πολιτική οδικής ασφάλειας που στηρίζεται σε 4 άξονες

Πρόληψη

Η Renault εξοπλίζει τα αυτοκίνητά της με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που από τη μια μεριά έχουν ως βασικό στόχο να βοηθούν τον οδηγό με διάφορα εργαλεία όπως ο ρυθμιστής/περιοριστής ταχύτητας, το οπτικό και ηχητικό σήμα υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας, αλλά και να τον ενημερώνουν μέσω του συστήματος ελέγχου πίεσης των ελαστικών, και μέσω προειδοποιητικών ενδείξεων.

Διόρθωση

Όλα τα οχήματα της Renault είναι εξοπλισμένα με συστήματα που βοηθούν σε δύσκολες συθνήκες οδήγησης ή σε απρόοπτα περιστατικά όπως το σύστημα ABS με υποβοήθηση στο απότομο φρενάρισμα (AFU), το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP με σύστημα αντισπιναρίσματος ASR και το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση. ​

Προστασία

Κάθε όχημα διαθέτει συστήματα προστασίας τελευταίας τεχνολογίας. Η δομή του αμαξώματος απορροφά τις δυνάμεις σύγκρουσης προστατεύοντας την καμπίνα. Η ενισχυμένη καμπίνα έχει κατασκευαστεί με πρωταρχικό σκοπό την προστασία των επιβατών. Οι πλευρικοί αερόσακοι (θώρακα/λεκάνης) και οι αερόσακοι τύπου «κουρτίνα» εξασφαλίζουν την προστασία των επιβατών.

Ευαισθητοποίηση

Το 2000 η Renault ξεκίνησε το διεθνές πρόγραμμα «Ασφάλεια για όλους». Πρόκειται για μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης των νέων στην οδική ασφάλεια, η οποία έχει ήδη προσελκύσει πάνω από 8 εκατομμύρια παιδιά και νέους ανθρώπους ανά τον κόσμο. Με αυτό το πρόγραμμα που εξαπλώθηκε το 2005 σε 17 χώρες η Renault προσπαθεί να συμβάλλει στη βελτίωση της συμπεριφοράς όλων όσων χρησιμοποιούν τον δρόμο.
Τεχνολογικά "αστέρια"
Ανακαλύψτε τους κινητήρες που κάνουν περήφανη τη Renault. Αυτά τα μικρά τεχνολογικά «κοσμήματα» συνδυάζουν μοναδική ισορροπία δύναμης, οδηγικής ευχαρίστησης, και φιλικότητας προς το περιβάλλον.
Κινητήρες Energy
Η γκάμα των κινητήρων Energy έχει βασιστεί στην τεχνογνωσία της Renault στην F1 ενσωματώνοντας τεχνολογίες που δεν έχουν παρουσιαστεί ξανά σε μονάδες παρόμοιου κυβισμού, προσφέροντας μοναδική αίσθηση οδηγικής απόλαυσης και μειώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Energy dCi 130

Energy dCi 130

Ο κινητήρας Energy dCi 130 συγκεντρώνει την τεχνογνωσία της Renault στην F1. Πρόκειται για τον πιο αποδοτικό στην κατηγορία του diesel κινητήρα 1.6 λίτρων. Χάρη σε αυτόν τον κινητήρα τα Scénic και Grand Scénic ξεχωρίζουν ως τα πιο στιβαρά πολυμορφικά της αγοράς συνδυάζοντας επιδόσεις ρεκόρ στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2.

Αμετάβλητες επιδόσεις

Οι επιδόσεις του νέου κινητήρα παραμένουν στα ίδια επίπεδα με του προκατόχου του. Μέγιστη ισχύς που φτάνει τους 130 ίππους (96kW), και ακόμα μεγαλύτερη ροπή (320Nm), διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος λειτουργίας.

Η μείωση της χωρητικότητας του κινητήρα (‘Downsizing’) επιτυγχάνεται με την ελάττωση της διαδρομής των εμβόλων και τον επανασχεδιασμό των κινούμενων μερών (κομβίων και μπιέλας), ώστε να μειωθεί ο συνολικός όγκος του θαλάμου καύσης με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση της απαιτούμενης για κάθε πλήρη κύκλο, ποσότητας καυσίμου. Τα επίπεδα επιδόσεων έχουν παραμείνει αμετάβλητα χάρη στην βελτίωση του βαθμού απόδοσης του υπερσυμπιεστή. Η ενέργεια αυτή του Downsizing είχε σαν αποτέλεσμα την κατά 6% μείωση κατά μέσο όρο της κατανάλωσης σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά ο 1.6 dCi 130.

Ο Energy dCi 130 που συνδυάζει την οδηγική απόλαυση με την οικονομία και αναδεικνύεται ο πιο αποδοτικός κινητήρας στην κατηγορία του παρουσιάζοντας στα Scénic και Grand Scénic επιδόσεις ρεκόρ στην κατανάλωση (4,4lt/100km) και στις εκπομπές CO2 (115 g/km).
Μεταφορά τεχνογνωσίας από τους ειδικούς της F1 στους κινητήρες παραγωγής

Η μεταφορά της τεχνογνωσίας της Renault Sport F1 στους κινητήρες των αυτοκινήτων παραγωγής, υλοποιήθηκε από τον Philippe Coblence, διευθυντή του προγράμματος μελετών R9M (Energy dCi 130), που είχε τις ίδιες αρμοδιότητες στο τμήμα κινητήρων Formula 1 στο Viry-Châtillon.
Ο κινητήρας Energy dCi 130 εκμεταλλεύεται την εμπειρία και τη τεχνογνωσία της Renault Sport F1, σε τρείς βασικούς τομείς.

‘Τετράγωνος’ σε διαστάσεις κινητήρας: αρχιτεκτονική που εξασφαλίζει λιγότερες ανάγκες σε χώρο και αποδίδει παρόμοιες επιδόσεις.

Εγκάρσια ροή ψυκτικού υγρού: Αυτή η τεχνική ψύξης κινητήρα, που χρησιμοποιείται ευρέως στη Formula 1, αυξάνει την αποτελεσματικότητα της παροχής ψυκτικού υγρού ενώ παράλληλα μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, επιτρέποντας χρήση μιας μικρότερης και κατά συνέπεια οικονομικότερης αντλίας νερού. και επιτρέπει τη μείωση.

Εσωτερικές τριβές κινητήρα: Ενσωμάτωση της τεχνολογίας του περιστροφικού δακτυλίου UFLEX στα έμβολα του κινητήρα, που χρησιμοποιείται και στη Formula 1. Σύμφωνα με τον Philippe Coblence «η αρχή του συστήματος της λειτουργίας αυτής μπορεί να συγκριθεί με ένα ξυραφάκι τριών λεπίδων. Το σύστημα UFLEX προσαρμόζεται φυσικά στο τείχος του κυλίνδρου χωρίς να χρειάζεται να ασκηθεί αυξημένη πίεση, επιτρέποντας τη μέγιστη αποδοτικότητα και περιορίζοντας τις τριβές.

Πληθώρα νέων τεχνολογιών

Ο κινητήρας 1.6 dCi 130 διαθέτει έναν μεγάλο αριθμό λύσεων που του επιτρέπουν να πετυχαίνει σημαντική μείωση των εκπομπών του CO2, αλλά και της κατανάλωσης:

Σύστημα EGR (Exhaust Gas Recirculation/Ανακύκλωσης καυσαερίων) χαμηλής πίεσης: Η Renault γίνεται η πρώτη πανευρωπαϊκά αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής παραγωγής που παρουσιάζει σε ευρεία κλίμακα μια παρόμοια τεχνολογία. Η μονάδα EGR χαμηλής πίεσης λειτουργεί ανεβάζοντας το ποσοστό ανακύκλωσης των καυσαερίων, ενώ διατηρεί παράλληλα σταθερές την πίεση και την θερμοκρασία εισαγωγής. Σε αντίθεση με το αντίστοιχο σύστημα EGR υψηλής πίεσης, εδώ περιορίζονται πιο αποτελεσματικά οι εκπομπές των οξειδίων του αζώτου, και βελτιώνεται η απόδοση του κινητήρα. Η καύση είναι ποιοτικότερη και οι εκπομπές του CO2 μειώνονται.

Τεχνολογία Stop&Start : αυτόματη εκκίνηση/σβήσιμο του κινητήρα μόλις το αυτοκίνητο σταματά. Η συγκεκριμένη τεχνολογία πρόκειται να εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους μελλοντικούς κινητήρες.

Τεχνολογία μεταβαλλόμενου στροβιλισμού : ενεργός έλεγχος του στροβιλισμού του μίγματος μέσα στο θάλαμο καύσης, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις του κινητήρα.

Αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας που ρυθμίζει ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα, την ακριβή ποσότητα λιπαντικού που χρειάζεται, ώστε να αποφεύγονται οι απώλειες ενέργειας από την άσκοπη λειτουργία της αντλίας.

Διαχείριση θερμικής ενέργειας : συντομεύει το χρόνο που χρειάζεται ο κινητήρας για να έρθει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, μειώνοντας έτσι τις τριβές (ιξώδες λιπαντικού).

Στρατηγική πολλαπλών ψεκασμών (multi-injection) : χρησιμοποιούνται τελευταίας τεχνολογίας σωληνοειδή μπέκ ψεκασμού με 7 οπές που πραγματοποιούν πολλαπλούς και σύντομους ψεκασμούς (μέχρι και 6 σε κάθε κύκλο), ώστε να επιτυγχάνεται η αποτελεσματικότερη καύση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει σαν αποτέλεσμα την μικρότερη κατανάλωση αλλά και την ελαχιστοποίηση του θορύβου.

Τεχνολογία έξυπνης διαχείρισης ενέργειας (ESM/Energy Smart Management) : πρόκειται για την ανάκτηση ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης ή του φρεναρίσματος, ώστε με την ταυτόχρονη απομόνωση του δυναμό, να μην επιβαρύνεται ο κινητήρας σε στιγμές χαμηλής απόδοσης.

Τέλος, χάρη στα μεγάλα αποθέματα ροπής που είναι διαθέσιμη από χαμηλά (το 80% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο από τις 1,500σαλ), και σε μεγάλο εύρος λειτουργίας, έχουν βελτιωθεί αισθητά οι σχέσεις των ταχυτήτων (αλλαγές στον ακριβή αριθμό στροφών του κινητήρα), με αποτέλεσμα και εδώ τη μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών του CO2. Για παράδειγμα αναφέρεται ότι και ο κινητήρας 2.0 dCi (Κωδ. M9R), και ο 1.6 dCi 130 (R9M), μπορούν να ‘ανεβάσουν’ άνετα μέχρι το όριο των 5,200σαλ.

Energy dCi 110

Energy dCi 110

Πρόκειται για το μεσαίου κυβισμού κινητήρα της Renault, τον 1.5 dCi, που κινεί ένα στα τρία μοντέλα της μάρκας, από το Twingo μέχρι και το Laguna. Σε όλη τη διάρκεια του 2010 έχουν κατασκευαστεί σχεδόν 1 εκατομμύριο τέτοιοι κινητήρες. Η νέα τροποποιημένη έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα θα διατίθεται αρχικά κάτω από το καπό των μοντέλων της γκάμας Mégane / Scénic, και στη συνέχεια προβλέπεται να επεκταθεί και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου.

Η μεταμόρφωση του 1.5 dCi

Ο κινητήρας Energy dCi 110 ενσωματώνει μία πρωτοποριακή αρχιτεκτονική στο σύστημα υπερπλήρωσης (turbo).

Ο κινητήρας Energy dCi 110 αποτελεί ένα αληθινό τεχνολογικό διαμάντι. Οι βελτιώσεις σε σύγκριση με τον ήδη γνωστό 1.5 dCi είναι : νέα αρχιτεκτονική στην κατασκευή του συστήματος υπερπλήρωσης, εξατομικευμένη γωνία του κώνου ψεκασμού στο θάλαμο καύσης, μειωμένο βαθμό τριβής, καθώς και αυτούσια μεταφορά του τεχνολογικού υπόβαθρου που χρησιμοποιείται στον κινητήρα Energy dCi 130.

Ο κινητήρας Energy dCi 110 επιτυγχάνει σημαντική μείωση των θερμικών απωλειών χάρη στην πρωτοποριακή αρχιτεκτονική του συστήματος υπερπλήρωσης. Η διαδρομή της εισαγωγής αέρα έχει απλοποιηθεί έτσι ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση του turbo, και καλύτερη εκμετάλλευση των θερμικών φορτίων, χωρίς όμως να υπάρχει καμία επίπτωση στην κατανάλωση. Επιπρόσθετα, ο στροβιλοσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας ανταποκρίνεται άμεσα από πολύ χαμηλό αριθμό στροφών λειτουργίας του κινητήρα, χάρη στο βελτιωμένο σχήμα και μέγεθος των πτερυγίων του.

Η μεγαλύτερη ακρίβεια στον κώνο του ψεκασμού βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την απόδοση της καύσης (15% μείωση στην ποσότητα του άκαυτου καυσίμου), γεγονός που επιδρά θετικά και στην συνολική κατανάλωση αλλά και στις εκπομπές του CO2.

Η τεχνολογία εξατομικευμένης γωνίας του κώνου ψεκασμού, αντισταθμίζει τη φυσική απόκλιση που παρουσιάζουν τα μπέκ των 8βάλβιδων κινητήρων, χάρη στην ασύμμετρη τοποθέτηση των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Ο ψεκασμός εξασφαλίζεται από πιεζο-ηλεκτρικά μπεκ επτά οπών.

Ο περιορισμός των θερμικών απωλειών λόγω τριβής, έχει σαν αποτέλεσμα να απαιτείται λιγότερη ποσότητα καυσίμου για την παραγωγή της ίδιας ποσότητας έργου, με παράλληλη θετική επίπτωση στην μακροζωία και την αξιοπιστία του κινητήρα.


Ένας κινητήρας γνήσιο παιδί της οικογένειας Energy

Χαρακτηρίζεται από 3 βασικές τεχνολογίες που προέρχονται κατευθείαν από το ‘τεχνολογικό πακέτο’ του κινητήρα Energy dCi 130:

Την τεχνολογία Stop & Start, με σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά τη φάση της επιβράδυνσηςφρεναρίσματος (ESM), που επεμβαίνει αυτόματα σβήνοντας τον κινητήρα μόλις το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Οδηγώντας αποκλειστικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, η εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει και το 1 λίτρο στα 100χλμ. Ο κινητήρας ξαναπαίρνει ακαριαία μπροστά, μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη. Για να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες των επαναλαμβανόμενων εκκινήσεων, ο κινητήρας διαθέτει ενισχυμένη μίζα & ρουλεμάν, ενώ βελτιωμένο είναι και το σύστημα ψεκασμού (αντλία και μπεκ υψηλής πίεσης). Ο κινητήρας έχει κατασκευαστεί για 410,000 κύκλους εκκίνησης,(που αντιστοιχούν σε πάνω από 300,000χλμ), αριθμός 7 φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο ενός συμβατικού κινητήρα. Το ESM (Energy Smart Management) είναι ένα σύστημα που επιτρέπει την ανάκτηση από το δυναμό, της κινητικής ενέργειας που παράγεται κατά την επιβράδυνση/φρενάρισμα, και την αποθήκευσή της στην μπαταρία. Λειτουργίες που καταναλώνουν ενέργεια (καλοριφέρ, φώτα, ηχοσύστημα), τροφοδοτούνται με ρεύμα κατευθείαν από την μπαταρία ώστε να διευκολύνεται το έργο του δυναμό. Η ενέργεια που ανακτάται χρησιμοποιείται για την επανεκκίνηση του κινητήρα.

Σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR/ Exhaust Gas Recirculation): Η Renault καινοτομεί παρουσιάζοντας τον 1ο κινητήρα στην Ευρώπη με τεχνολογία EGR χαμηλής πίεσης. Η συγκεκριμένη λύση ανακυκλώνει τα καυσαέρια σε ακόμα πιο προχωρημένο στάδιο, όταν δηλαδή έχουν ήδη περάσει και από τον υπερσυμπιεστή και από το φίλτρο μικροσωματιδίων. Τα καυσαέρια ψύχονται με τη βοήθεια ενός εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) χαμηλής πίεσης, και ανακυκλώνονται με τον αέρα στον υπερσυμπιεστή, με αποτέλεσμα την αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης. Τα καυσαέρια στη συνέχεια, ψύχονται με αέρα μέσα στο στρόβιλο και χρησιμοποιούνται για 2η φορά στην καύση. Πρόκειται για μια διαδικασία που ονομάζεται ‘κρύος κύκλος’ (cold loop) και εξασφαλίζει τον αποτελεσματικότερο περιορισμό των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα EGR υψηλής πίεσης, ενώ βελτιώνει ταυτόχρονα και το βαθμό απόδοσης και την ποιότητα της καύσης. Η τεχνολογία EGR χαμηλής πίεσης βασίζεται στην αρχιτεκτονική κατασκευής του κινητήρα που ελαχιστοποιεί την απόσταση μεταξύ καταλύτη/φίλτρου μικροσωματιδίων και της πολλαπλής εισαγωγής, μία διάταξη που ονομάζεται και σύστημα “post-turbo after-treatment”. Η ελαχιστοποίηση της συγκεκριμένης διαδρομής των καυσαερίων δίνει τη δυνατότητα στον καταλύτη και το φίλτρο μικροσωματιδίων να λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση.

Αυτόματη & ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού: η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας του λαδιού φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.


Οικονομικός και φιλικός με το περιβάλλον

Ο κινητήρας Energy dCi 110 επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2 χάρη στην κατά 20Nm αυξημένη μέγιστη ροπή του, που φτάνει πλέον τα 260Nm, και είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,750σαλ. Η μέγιστη ισχύς παραμένει αμετάβλητη στους 110 ίππους και αποδίδεται στις 4.000σαλ.

Τα χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός του κινητήρα Energy dCi 110 τοποθετούν το Megane στην κορυφή της γκάμας σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 (κάτω από τα 100g/km), και της κατανάλωσης (μόλις 4 λίτ/100km).

Η διάταξη καταλύτη/φίλτρου μικροσωματιδίων σε συνδυασμό με την τεχνολογία EGR χαμηλής πίεσης, βοηθούν τον κινητήρα στην εκπλήρωση των προδιαγραφών Euro 6. Για τον ίδιο σκοπό, έχει αυξηθεί και η συμπίεση, που πλέον είναι στο 15.6:1 (από 15.2:1).
Κινητήρες
Ανακαλύψτε τους κινητήρες που κάνουν περήφανη τη Renault. Αυτά τα μικρά τεχνολογικά «κοσμήματα» συνδυάζουν μοναδική ισορροπία δύναμης, οδηγικής ευχαρίστησης, και φιλικότητας προς το περιβάλλον.

TCe 100

TCe 100

Στις αρχές του 2007 η Renault παρουσιάζει τον νέο της κινητήρα βενζίνης 1.2 λίτρων τεχνολογίας TCe, που προορίζεται για τα μοντέλα της κατηγορίας A και B. Με στόχο την οδηγική απόλαυση, ο κινητήρας αυτός συνδυάζει την κατανάλωση ενός 1.400άρη και τη ροπή ενός 1,600άρη.


Απόδοση και δύναμη

Εξέλιξη του μπλοκ του 1.2 16V των 75ίππων, ο νέος κινητήρας TCe 100 διαθέτει υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας που εξασφαλίζει χάρη στην μικρής διαμέτρου τουρμπίνα και συμπιεστή, ελάχιστη καθυστέρηση απόκρισης (turbo lag).

Η μέγιστη ισχύς των 100 ίππων και η ροπή των 145 Nm επιτυγχάνονται στις 5.500 και στις 3 000σαλ. αντίστοιχα. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά και σε μεγάλο εύρος λειτουργίας. Ο υπερσυμπιεστής διαθέτει λειτουργία "overpower" όπου αυξάνει στιγμιαία την ισχύ στις ταχύτητες 2η. 3η, και 4η και όταν ο κινητήρας δουλεύει πάνω από τις 4,500σαλ. (+5, +6ίπποι, και ++6Nm έξτρα ισχύς και ροπή αντίστοιχα).


Λιγότερο απαιτητικός σε καύσιμο

Με κυβισμό μόλις 1.149 cm3, ο μικρός αυτός κινητήρας χρειάζεται σε μικτές συνθήκες οδήγησης, μόλις 5,9λιτ. /100χλμ. στα μοντέλα Modus και Clio. Η λειτουργία στο ρελαντί που είναι μόλις 650σαλ. συμβάλλει και αυτή στην μείωση της κατανάλωσης.


Φιλικός με το περιβάλλον

Με τις εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 140γρ/χλμ, ο κινητήρας TCe 100 συμβάλλει στην δέσμευση της Renault για επίτευξη του ορίου των 140γρ/χλμ συνολικά για ολόκληρη τη γκάμα των προϊόντων της, από το 2008. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί επίσης απόδειξη της αναγέννησης του ενδιαφέροντος για τους κινητήρες βενζίνης, και μπορεί άνετα να σταθεί δίπλα σε αντίστοιχους μικρού κυβισμού κινητήρες diesel, σε ότι αφορά τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών Euro5. ​

2.0 16v Renault Sport

2.0 16V Renault Sport

Εξελιγμένος από την Renault Sport Technologies, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας F4R RS 2.0 16v ξεχειλίζει από ζωντάνια και ταμπεραμέντο! Ζωντανός και ταυτόχρονα διακριτικός στις χαμηλές στροφές, ξεδιπλώνει τον αγωνιστικό του χαρακτήρα όσο οι στροφές ανεβαίνουν.


Αποτελεσματικότητα στον υπερθετικό βαθμό

Ο κινητήρας F4R RS 2.0 16v αποδίδει 200 ίππους στις 7.250σ.α.λ. και ροπή που φτάνει τα 215 Nm στις 5.550σ.α.λ.

Με την ειδική ισχύ των 100 ίππων/λίτρο, ο συγκεκριμένος κινητήρας χαρίζει επιδόσεις πρωτόγνωρες για την κατηγορία του. Επιβεβαίωση αυτών των επιδόσεων ιπποδύναμης και ροπής, αποτελεί και ο αριθμός των βελτιώσεων που έχει υποστεί ο συγκεκριμένος κινητήρας :


● βελτίωση της πλήρωσης του θαλάμου καύσης μέσω τεχνολογιών δανεισμένων κατευθείαν από τους κινητήρες της Formula 1 (βελτιστοποίηση της διατομής και του μήκους των αυλών εισαγωγής),

● μεγαλύτερο βύθισμα των βαλβίδων ώστε να διοχετεύεται μεγαλύτερη ποσότητα αέρα και να διευκολύνεται η ροή του καυσίμου (αεροδυναμική μελέτη στα έδρανα των βαλβίδων),

● συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός των βαλβίδων με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σε όλη την κλίμακα των στροφών. Αποτέλεσμα: περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές και περισσότερη ισχύς στις υψηλές στροφές,

● υψηλή σχέση συμπίεσης 11.5:1, που επιτυγχάνεται από τον προσεκτικό ανασχεδιασμό του σχήματος του θαλάμου καύσης και του εμβόλου, με αποτέλεσμα την βελτίωση της ποιότητας της καύσης, την υψηλή απόδοση, και την ελαχιστοποίηση των εκπεμπόμενων ρύπων.


Αγωνιστικό ταμπεραμέντο

Για μοναδικές στιγμές οδηγικής απόλαυσης και ατέλειωτες συγκινήσεις ο ατμοσφαιρικός 2λιτρος 16βάβλβιδος κινητήρας εγγυάται κορυφαίες επιταχύνσεις και ρεπρίζ.

Η οδήγηση συνδυάζει την ηρεμία για τις καθημερινές μετακινήσεις, και την ζωντάνια στις υψηλές ταχύτητες. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την καθαρόαιμη ηχητική υπογραφή, αποτέλεσμα έρευνας των τεχνικών της Renault Sport Technologies. Διακριτικός στις χαμηλές στροφές, ο συγκεκριμένος 2λιτρος 16βάβλβιδος μεταμορφώνεται σε «αγρίμι» όσο ανεβαίνει ο δείκτης του στροφόμετρου, κυρίως λόγω :

● του ενισχυμένου υποπλαίσιου και του ειδικά διαμορφωμένου πατώματος ώστε να περιορίζεται το βούισμα,

● της ειδικά σχεδιασμένης πολλαπλής εξαγωγής τύπου « 3Y », του χαλύβδινου στρόφαλου με τα 8 αντίβαρα ώστε να περιορίζονται οι δονήσεις και οι τριβές.​
Κιβώτια ταχυτήτων
Ανακαλύψτε το νέο σύστημα αυτόματης μετάδοσης EDC και το νέο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τον κωδικό PK4, ένα κιβώτιο ειδικά σχεδιασμένο για τους πιο δυνατούς κινητήρες.

PK4

PK4

Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με τον κωδικό PK4 είναι σχεδιασμένο ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τους πιο ισχυρούς κινητήρες. Η στιβαρή του κατασκευή και η ειδικά εξελιγμένη ηχομόνωση το καθιστούν ιδανικό για τον κινητήρα 2.0 dCi (M9R).


Ο καλύτερος σύμμαχος του κινητήρα 2.0 dCi

Σχεδιασμένο για να ανταπεξέλθει στη μεγαλύτερη ροπή του κινητήρα 2.0 dCi, το κιβώτιο PK4:

● διαθέτει ενισχυμένα ρουλεμάν και γρανάζια ώστε να αντέχουν τη ροπή των 360N,

● ζυγίζει μόνον 54,5 κιλά, και διαθέτει κάρτερ από χυτοπρεσσαριστό αλουμίνιο,

● διαθέτει ειδικά σχεδιασμένη ηχομόνωση και κλειστό «καβούκι» ώστε να περιορίζεται ο θόρυβος.


Η όπισθεν στο κιβώτιο PK4 είναι πλήρως συγχρονισμένη. Δίνει λοιπόν στον οδηγό τη δυνατότητα να την επιλέξει ακόμα και αν το αυτοκίνητο δεν έχει σταματήσει εντελώς. ​

Μετάδοση EDC

Μετάδοση EDC

Η Renault έχει εξελίξει ένα νέο, 6τάχυτο, αυτόματο σύστημα μετάδοσης που ονομάζεται EDC (Efficient Dual Clutch) που εξασφαλίζει επιδόσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2 ασύγκριτα καλύτερες σε σχέση με τα σημερινά συμβατικά αυτόματα κιβώτια (έως και 17% εξοικονόμηση καυσίμου, ή περίπου 30γρ λιγότερες εκπομπές ανά χλμ.)

Οι τεχνολογικές επιλογές

Το σύστημα αυτόματης μετάδοσης EDC, στηρίζεται σε δύο τεχνολογικές εφαρμογές:

● ένα διπλό συμπλέκτη ξηρού τύπου συνδεδεμένο με δύο ηλεκτρικούς ενεργοποιητές,

● ειδική διάταξη ώστε να επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης.

Το κιβώτιο EDC πρόκειται να λανσαριστεί το 1ο τετράμηνο του 2010 και θα διατίθεται αρχικά με τις εκδόσεις dCi 110 DPF του νέου Megane. Χάρη στο χαμηλότερο επίπεδο εκπομπών CO2, τα συγκεκριμένα μοντέλα του Megane με το κιβώτιο DCT, θα είναι τα πρώτα αυτόματα μοντέλα της μάρκας που θα πιστοποιούνται με την οικολογική ταυτότητα Renault eco².

Τα πλεονεκτήματα του κιβωτίου EDC

Το νέο κιβώτιο EDC ανήκει στην οικογένεια των αυτόματων κιβωτίων της Renault. Δεν χρειάζεται το πεντάλ του συμπλέκτη, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με τον κλασικό επιλογέα και τις θέσεις 'P-R-N-D', ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής με τη μέθοδο 'up/down'(+/-).

Οι αλλαγές γίνονται αυτόματα και ήρεμα και η ιδανική σχέση επιλέγεται κάθε φορά από μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

Για να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα και να μειωθεί η κατανάλωση, η Renault επέλεξε το σύστημα του διπλού ξηρού συμπλέκτη. Ο πρώτος προορίζεται αποκλειστικά για τις μονές σχέσεις (1η,3η και 5η), ενώ ο δεύτερος για τις ζυγές (2α,4η, και 6η) και την όπισθεν.

Την επιλογή της κάθε σχέσης αναλαμβάνουν τα συγχρονιζέ ακριβώς όπως και σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτά τα συγχρονιζέ, όπως και οι συμπλέκτες, ενεργοποιούνται από ηλεκτρικούς ενεργοποιητές οι οποίοι με τη σειρά τους ελέγχονται από μία μονάδα ελέγχου.

Άμεση απάντηση στις απαιτήσεις του οδηγού

Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου λαμβάνει υπόψη έναν μεγάλο αριθμό παραμέτρων ώστε να επιλέξει την ιδανική σχέση. Το σύστημα προσαρμόζεται στιγμιαία στις απαιτήσεις του οδηγού επιλέγοντας την σχέση εκείνη που μεταφέρει ακριβώς το ποσοστό της ισχύος που χρειάζεται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή το αυτοκίνητο,.

Σε οποιαδήποτε στιγμή, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ξαναπάρει εκείνος τον έλεγχο χάρη στην επιλογή σειριακής λειτουργίας του κιβωτίου (μετακινώντας το λεβιέ στις θέσεις +/-).
Άλλα μηχανολογικά εξαρτήματα
Η Renault χρησιμοποιεί τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες στην αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να βοηθήσει στην προστασία του περιβάλλοντος. Ανακαλύψτε περισσότερα για την ιδιαίτερα καινοτόμο τεχνολογία του φίλτρου μικροσωματιδίων και της παγίδας NOx, λύση που έχει επιλέξει η Renault για να παγιδέψει τα οξείδια του αζώτου. Χάρη στις παραπάνω τεχνολογίες τα αυτοκίνητα της Renault δεν υπήρξαν ποτέ πιο καθαρά και πιο οικονομικά.

Μπεκ ψεκασμού ενσωματωμένο στο φίλτρο μικροσωματιδίων

Μπεκ ψεκασμού ενσωματωμένο στο φίλτρο μικροσωματιδίων


Η Renault έχει εξελίξει ένα τύπο φίλτρου μικροσωματιδίων που περιλαμβάνει ένα επιπλέον μπεκ ψεκασμού στην πολλαπλή εξαγωγής. Για τη συγκεκριμένη τεχνολογία έχουν κατοχυρωθεί περί τις 30 ευρεσιτεχνίες. Το αποτέλεσμα είναι : καθαροί και οικονομικοί κινητήρες που σέβονται το περιβάλλον.

Μία νέα διαδικασία


Πρόκειται για την τοποθέτηση ενός έξτρα μπέκ ψεκασμού στην πολλαπλή εξαγωγής, το οποίο λειτουργεί εντελώς ανεξάρτητα από τον κύκλο ψεκασμών του κινητήρα, και προορίζεται αποκλειστικά για την αναγέννηση του φίλτρου.


Πώς λειτουργεί ;

Μόλις εντοπιστεί στο φίλτρο αρκετή ποσότητα αιθάλης, ενεργοποιείται ο ψεκασμός μιας πολύ μικρής ποσότητας καυσίμου μέσα στα καυσαέρια ώστε να ανεβάσει τη θερμοκρασία τους πάνω από τους 570°C. Το φίλτρο μικροσωματιδίων που βρίσκεται ακριβώς μετά το μπεκ, χρησιμοποιεί αυτή την πρόσθετη θερμότητα ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία καψίματος των σωματιδίων που έχουν συγκεντρωθεί εκεί.


Ένα φίλτρο που ‘ξαναγεννιέται’ κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες, και με την πιο ξεκάθαρη διαδικασία

Το πλεονέκτημα : αντίθετα με τις υπόλοιπες προτάσεις της αγοράς, η διαδικασία αναγέννησης δεν εξαρτάται πια από την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις στροφές ή το χρόνο λειτουργίας του κινητήρα.

Ο τρόπος λειτουργίας :

● ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, η ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί, σε ένα μποτιλιάρισμα μέσα στην κίνηση της πόλης για παράδειγμα,

● απόλυτη διαφάνεια σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου,

● εντελώς αθόρυβα, χωρίς καν να το καταλαβαίνει ο οδηγός,

● χωρίς καμία τροποποίηση στα διαστήματα αλλαγής λαδιών,

● χωρίς καμία απολύτως απαίτηση για συντήρηση, η διάρκεια ζωής του φίλτρου είναι όση και του αυτοκινήτου!

Παγίδα NOx

Παγίδα NOΧ, η παγίδα των οξειδίων του αζώτου

Στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις εκπομπές των ρύπων και να συμβαδίσουν με την Ευρωπαϊκή οδηγία (όπως οι προδιαγραφές Euro5, που θα εφαρμοστούν τον Σεπτέμβριο του 2009), οι μηχανικοί της Renault, εργάζονται προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων στην πηγή που αυτοί παράγονται. Εξέλιξαν λοιπόν τεχνολογίες που βελτιώνουν την καύση του μίγματος, και συστήματα που τοποθετούνται πρίν από αυτήν. Καλύτερο παράδειγμα των παραπάνω είναι και η παγίδα NOx που θα τοποθετείται στον κινητήρα 2.0 dCi.

Μία τεχνολογία στην υπηρεσία της ποιότητας του περιβάλλοντος

Η παγίδα NOx συνδέεται στενά με την δέσμευση της Renault για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η συγκεκριμένη χημική διαδικασία αιχμαλωτίζει τα βλαβερά οξείδια του αζώτου, και στη συνέχεια τα μετατρέπει σε ουδέτερα αέρια.

Το συγκεκριμένο σύστημα πρό-καύσης θα διατίθεται από το Σεπτέμβριο του 2008 στη Γαλλία και Γερμανία, τοποθετημένο σε αυτοκίνητα Renault Espace με κινητήρα 2.0 dCi. που ανήκουν σε στόλους ιδιωτικών εταιρειών. Η τεχνολογία αυτή της Renault έχει ήδη κατοχυρώσει 36 ευρεσιτεχνίες.

Ο νέος οξειδωτικός καταλύτης λειτουργεί με δύο τρόπους :

● την παραδοσιακή λειτουργία οξείδωσης, των υδρογονανθράκων (παράγωγα της ατελούς καύσης) και του μονοξειδίου του άνθρακα (παράγωγα της ατελούς καύσης λόγω της έλλειψης οξυγόνου)


● τη διαχείριση των οξειδίων του αζώτου (παράγωγα της καύσης του πετρελαίου σε υψηλές θερμοκρασίες).


Λειτουργία της παγίδας NOx


Η παγίδα NOx βασίζεται στην κατακράτηση και αποθήκευση των οξειδίων του αζώτου NOx (για 10 λεπτά/10χλμ.), και στην απελευθέρωσή τους στη συνέχεια – μία διαδικασία 5 δευτερολέπτων που περνά απαρατήρητη από τον οδηγό. Στη φάση της κατακράτησης, η παγίδα NOx αιχμαλωτίζει τα οξείδια του αζώτου που περιέχονται στα καυσαέρια μέσα σε μια μονάδα από πορώδες υλικό (με χημική σύσταση από πλατίνα, βάριο, ρόδιο), που βρίσκεται μέσα στον καταλυτικό μετατροπέα.

Η πλατίνα στον καταλύτη μετατρέπει το μονοξείδιο του αζώτου σε διοξείδιο του αζώτου (NO2). Το βάριο παγιδεύει και κατακρατά τα σωματίδια του διοξειδίου του αζώτου(NO2) προκαλώντας χημική αντίδραση Ba(NO3)2 στο εσωτερικό της παγίδας.

Στη φάση της απελευθέρωσης, εξουδετερώνονται τα παγιδευμένα στοιχεία με τη βοήθεια μίας χημικής αντίδρασης, ενώ ο κινητήρας λειτουργεί με πλούσιο μίγμα, (όταν το μίγμα αέρα-καυσίμου διαθέτει την απολύτως απαραίτητη ποσότητα αέρα για την πλήρη καύση του πετρελαίου). Τα οξείδια του αζώτου μετατρέπονται σε ουδέτερα αέρια (κυρίως άζωτο). Με αυτό τον τρόπο η παγίδα NOx έχει καθαριστεί (‘ξαναγεννιέται’), και είναι έτοιμη να κατακρατήσει καινούργια ποσότητα NOx.

Για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του συστήματος, έχουν τοποθετηθεί πρόσθετοι αισθητήρες (οξυγόνου & θερμότητας) στην πολλαπλή εισαγωγής καθώς και στην εξάτμιση. Τα δεδομένα που συλλέγουν μεταδίδονται μέσω του δικτύου στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) ώστε να γίνει σωστή διαχείριση της διαδικασίας παγίδευσης του NOx (χρονική στιγμή απελευθέρωσης), και να προσδιοριστούν οι τρόποι καύσης (τρόπος απελευθέρωσης).

Renault & περιβάλλον


Αυστηροποίηση των κριτηρίων οικολογικής πιστοποίησης eco²
3 είναι τα βασικά κριτήρια που πληρούν τα μοντέλα που πιστοποιούνται με την οικολογική ταυτότητα Renault eco² : Παραγωγή, εκπομπές CO₂, και ανακύκλωση. Το 2011, προχώρησε ένα βήμα παραπάνω θεσπίζοντας αυστηρότερες προδιαγραφές σε ότι αφορά τα 3 παραπάνω κριτήρια πιστοποίησης των αυτοκινήτων της.

Τα κριτήρια Renault eco²

Η οικολογική πιστοποίηση Renault eco² πρωτοπαρουσιάστηκε το Μάιο του 2007 με στόχο το σχεδιασμό και την εξέλιξη μοντέλων περισσότερο οικονομικών και φιλικών προς το περιβάλλον. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος της διάθεσης για διάλογο με τους πελάτες της Renault σχετικά με την πρόοδο που έχει σημειωθεί από την εταιρεία σε κάθε φάση της ζωής του οχήματος. Τα οχήματα με πιστοποίηση Renault eco² ανταποκρίνονται σε 3 οικολογικά κριτήρια που εστιάζονται στις μεθόδους παραγωγής, στις εκπομπές του CO2 κατά την χρήση στο δρόμο, και στις δυνατότητες ανακύκλωσης. Το 2011, η Renault αναθεώρησε αυτή την πολιτική αυστηροποιώντας τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληροί ένα όχημά της για να πιστοποιηθεί με την συγκεκριμένη ταυτότητα.

Παραγωγή : εργοστάσια πιστοποιημένα με ISO 14001

Όλα τα μοντέλα που διαθέτουν πιστοποίηση Renault eco² κατασκευάζονται σε εργοστάσια πιστοποιημένα με ISO 14001. Η συγκεκριμένη πιστοποίηση αναγνωρίζει τις προόδους που πραγματοποιούνται στο εργοστάσιο κατασκευής με σκοπό τον περιορισμό της κατανάλωση νερού και ενέργειας, της διαχείρισης αποβλήτων, τις εκπομπές ρυπογόνων ουσιών στο περιβάλλον, καθώς και το επίπεδο θορύβου.

Χρήση και κυκλοφορία : εκπομπές CO2 κάτω από το όριο των 120γρ/χλμ.

Όλα τα μοντέλα που διαθέτουν πιστοποίηση Renault eco² εκπέμπουν CO2 λιγότερο από 120γρ/χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα του κύκλου NEDC. Ορισμένα από τα μοντέλα στη γκάμα των πιστοποιημένων με Renault eco² έχουν επίσης και τη δυνατότητα να λειτουργήσουν με βιο-καύσιμα (καύσιμα με φυτική βάση).

Τέλος κύκλου ζωής : πάνω από το 7% των πλαστικών μερών προέρχεται από ανακύκλωση

Ένα αυτοκίνητο πιστοποιημένο με Renault eco² θα πρέπει να αποτελείται από ανακυκλωμένο πλαστικό σε ποσοστό τουλάχιστον 7%. Θα πρέπει επίσης να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το 95% του συνόλου των μερών του να μπορεί να ανακτηθεί στο τέλος της ζωής του, δηλαδή αυτά τα υλικά από τα οποία κατασκευάστηκε να μπορούν να ξεκινήσουν μια δεύτερη ζωή.

Η γέννηση του "ηλεκτρικού οχήματος"

Για τη Renault, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποτελεί την αληθινή λύση στο πρόβλημα της προστασίας του περιβάλλοντος ως τα σήμερα. Οι πολυάριθμες τεχνολογικές καινοτομίες δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να μπορεί να προσφέρει σήμερα μία ολοκληρωμένη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων μαζικής παραγωγής σε πραγματικά προσιτές τιμές. Από το 2011, η Renault μπαίνει δυναμικά στην κούρσα των οχημάτων μηδενικών εκπομπών (Z.E.) ρίχνοντας στην αγορά μοντέλα όπως το Fluence Z.E., το Kangoo Z.E. αλλά και τα Twizy και ZOE.