Ανακαλύψτε τη Renault

Η Renault στην Ελλάδα

Η Renault αλλάζει σελίδα στην Ελλάδα

Η Renault έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 1976, κατακτώντας το Ελληνικό κοινό με την πρωτοπορία, την ποιότητα και την αξιοπιστία των οχημάτων της. Η αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση των αυτοκινήτων και ανταλλακτικών Renault και Dacia στην Ελλάδα έχει ανατεθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία της Renault, στον κ. Β.Ν. Θεοχαράκη. Η οικογένεια Β.Ν. Θεοχαράκη διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα χαρτοφυλάκια σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, με πολυετή και ιδιαίτερα επιτυχημένη παρουσία στο χώρο του αυτοκινήτου και αποτελεί επιλογή στρατηγικής σημασίας για τη Renault.

H TEOREN MOTORS, ως μέλος, πλέον, των επιχειρήσεων Β. Θεοχαράκη, στοχεύει να αναδείξει τη Renault και τη Dacia στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων των καταναλωτών, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου πριν και μετά την πώληση.

Η Renault είναι κορυφαίο όνομα στον χώρο του αυτοκινήτου παγκοσμίως, με πλήρη και ανανεωμένη γκάμα προϊόντων, έχοντας πάντα ως γνώμονα την ποιότητα, την τεχνολογία και την ασφάλεια. Παράλληλα, η Dacia αποτελεί μια ξεχωριστή και αξιόπιστη πρόταση, απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.

Στόχος της επιχειρηματικής οικογένειας Βασίλη Θεοχαράκη, είναι να αναπτύξει ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό για τη Renault και τη Dacia στην Ελλάδα, εξασφαλίζοντάς τους έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά του αυτοκινήτου.

Tο γκρουπ Renault

Το στρατηγικο πλανο με τιτλο "Renault 2016 - Drive the Change"
Το πρόγραμμα "Renault 2016 – Drive the Change" έχει δυο βασικούς στόχους: την αύξηση του όγκου πωλήσεων του ομίλου και τη δημιουργία βιώσιμης ταμειακής ροής.

Renault 2016 - Drive the Change

Ο τίτλος "Renault 2016 - Drive the Change" αναφέρεται σε ένα στρατηγικό πλάνο με ορίζοντα 6 ετών και ενδιάμεσο σταθμό το τέλος του 2013. Βασικοί του στόχοι είναι η αύξηση του όγκου πωλήσεων του ομίλου και η δημιουργία βιώσιμης ταμειακής ροής. Ο όμιλος Renault για την επίτευξη αυτών των στόχων, εστιάζει τις προσπάθειές του σε 7 βασικούς άξονες:

- συνέχιση της πολιτικής των καινοτομιών,
- ανανέωση και ενδυνάμωση της προϊοντικής προσφοράς,
- ενδυνάμωση της εταιρικής εικόνας της μάρκας Renault,
- μεγιστοποίηση της εξαιρετικής απόδοσης του δικτύου στον τομέα των σχέσεων με τον πελάτη,
- έλεγχος των δαπανών για έρευνα & ανάπτυξη( R&D), και επενδύσεις,
- περιορισμός του κόστους,
-  διατήρηση της ανάπτυξης στην Ευρωπαϊκή αγορά, και περεταίρω επέκταση στις διεθνείς αγορές.
Οι άλλες μάρκες του Γκρουπ
Placeholder

Dacia

Το 1999, η Renault επανακτά τη Dacia, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Ρουμανίας, και εκμοντερνίζει όλες της τις εγκαταστάσεις. Αξίες της Dacia όπως η απλότητα, ο μοντέρνος χαρακτήρας, και η στιβαρότητα συνδέονται άρρηκτα με την αναμφισβήτητη σχέση αξίας/προσφερόμενου πακέτου.

Με τα Sandero & Duster, τα νέα μοντέλα με παγκόσμια απήχηση, ο όμιλος εγκαινίασε μια νέα εποχή. Το μεν Sandero ένα μοντέλο 2 όγκων, λανσαρίστηκε το 2008 στην αγορά της Ν.Αμερικής, και στην Ευρώπη με τα σήματα της Renault, ενώ συνεχίζει την πορεία του σε περισσότερες καινούργιες αγορές. Το SUV με την ονομασία Duster (με σήματα της Renault) έχει στο μεταξύ κάνει το εμπορικό του ντεμπούτο από το 2011 στην Ν.Αμερική, και το 2012 στην αγορά της Ινδίας.

Renault Samsung Motors

Το 2000, η Renault ανακτά τον κλάδο οχημάτων του ομίλου Samsung και γίνεται μαζί με τη Renault Samsung Motors, ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής που εγκαθίσταται στην αγορά της Ν.Κορέας. Μετά από την βιομηχανική επανεκκίνηση, η εξέλιξη των παραγωγικών δυνατοτήτων του εργοστασίου στο Busan, και το λανσάρισμα νέων μοντέλων στην κατηγορία premium, όπως τα SM7 & QM5, η Renault Samsung Motors αποτελεί πλέον ένα ακόμη παράδειγμα “success story” στην αγορά της Κορέας.
Οι συνεργασίες της Renault
Placeholder

Συνεργασία με την Daimler AG

Στις 7 Απριλίου του 2010, ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία μεταξύ των ομίλων Renault-Nissan και Daimler AG. Στα πλαίσια της συνεργασίας περιλαμβάνεται και η εξέλιξη του σημερινού Smart fortwo. Επίσης, τόσο το νέο 4θέσιο Smart, όσο και το μελλοντικό Renault Twingo, θα κατασκευάζονται με βάση μια πλατφόρμα κοινής αρχιτεκτονικής.

Συνεργασία με την Avtovaz

Η AvtoVAZ είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, με 23% μερίδιο της Ρωσικής αγοράς. Από τον Φεβρουάριο του 2008, οι AvtoVAZ και η Renault έχουν υπογράψει στρατηγική συμφωνία με σκοπό την από κοινού παραγωγή, την ενίσχυση του ονόματος και της εικόνας της AvtoVAZ, καθώς και τη δημιουργία αξίας μέσω κοινών δράσεων για τον όμιλο Renault στη Ρωσική αγορά.

Η συνεργασία Renault-Nissan

Υλοποιήθηκε το 1999 και αποτελεί την πρώτη στα παγκόσμια χρονικά, βιομηχανική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα σε μία Γαλλική και μία Ιαπωνική εταιρεία. Σήμερα αποτελεί πραγματική επιτυχία το γεγονός ότι πρόκειται για τον 3ο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο (στοιχεία πωλήσεων 2010).

Η σύμπραξη Renault & Nissan εστιάζεται στην επίτευξη κορυφαίων αποτελεσμάτων μέσω της ανταλλαγής των καλύτερων πρακτικών. Και οι δύο όμιλοι δημιούργησαν μια κοινή επιχείρηση που διοικείται από μια εκτελεστική διοίκηση σε ότι αφορά τους τομείς της κοινής στρατηγικής και των συνεργασιών.

Οι συνεργασίες αυτές εκτείνονται σε κάθε τομέα, από εκείνον της παραγωγής μέχρι τον εμπορικό. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας έχει δημιουργηθεί και ο κοινός φορέας προμηθειών με τα αρχικά RNPO (Renault Nissan Purchasing Organization) ο οποίος καλύπτει το 92% των αγορών και για τους δύο ομίλους.
Η Renault στη διεθνή αγορά
Οι διεθνείς συνεργασίες της Renault στο βιομηχανικό, τεχνολογικό και εμπορικό τομέα, χρονολογούνται από το 1966.

Η Renault στη Βραζιλία

Υπερ-μοντέρνα βιομηχανική μονάδα, σχεδιαστικό κέντρο, επιτυχημένα μοντέλα… Η αγορά της Βραζιλίας, σε μεγάλη ανάπτυξη, η Renault ανακοίνωσε τη συνεχιζόμενη αύξηση των πωλήσεων, και έγινε έτσι η πέμπτη σε μέγεθος αγορά της μάρκας.

Η Renault στην Ινδία

Με ετήσιο ρυθμό αύξησης που αγγίζει το 20% τα τελευταία χρόνια, η αγορά αυτοκινήτων της Ινδίας συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο δυναμικών αγορών στον κόσμο. Στην Ινδία, η Renault έχει καθιερωθεί σαν ένας βιομηχανικός κολοσσός. Εργοστάσιο της Renault-Nissan στο Chennai, εξειδικευμένο δίκτυο πωλήσεων, κέντρο logistics, δημιουργία ενός κοινού κέντρου μηχανολογικής εξέλιξης του ομίλου, και ένα κέντρο σχεδιασμού στη Βομβάη.

Η Renault στη Ρωσία

Με παρουσία στη Ρωσική αγορά από τις αρχές του 20ου αιώνα, η Renault έχει αναπτύξει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της από το 1998 μέσω της κοινοπραξίας Avtoframos. Το 2008, η Renault υπογράφει συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με την AvtoVAZ. Ο στόχος : να ακολουθήσει την τεράστια δυναμική της τοπικής αγοράς αυτοκινήτου, η οποία τείνει να καταστεί η μεγαλύτερη στην Ευρώπη.

Η Renault στο Μαρόκο

Με σχεδόν 80χρονη παρουσία, ο όμιλος Renault αποτελεί με τις μάρκες Renault & Dacia τον ηγέτη στην αγορά του Μαρόκου. Πέρα από την υπάρχουσα παραγωγική μονάδα στην Casablanca (SOMACA), ο όμιλος ανακοίνωσε το 2008 και την κατασκευή ενός ακόμη τεράστιου εργοστασίου στην Ταγγέρη.
Σημαντικοί δείκτες
Παγκόσμια παραγωγή, πωλήσεις ανά μάρκα, οικονομικά στοιχεία… Ανακαλύψτε τους βασικούς οικονομικούς δείκτες της δραστηριότητας του Ομίλου το 2010.

Παγκόσμια παραγωγή

Το 2010, η επιθετική πολιτική του ομίλου επιβεβαιώθηκε με την παρουσίαση 4 νέων μοντέλων : Master III, Duster, Wind, Latitude.

Πωλήσεις σε παγκόσμια κλίμακα

Το 2010, οι πωλήσεις του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 3,195 εκατομμύρια οχήματα. Το μερίδιο αγοράς σε παγκόσμια κλίμακα έφτασε το 3,7 %.

Οικονομικά στοιχεία

Το 2010, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 38.971 εκατ. ευρώ. Το λειτουργικό περιθώριο του ομίλου Renault είναι 1099 εκατομμύρια €, που ισοδυναμεί με το 2,8% του κύκλου εργασιών.

Ανθρώπινο δυναμικό

Το 2007, ο τομέας του Ανθρώπινου δυναμικού έχει υιοθετήσει ένα μοντέλο οργάνωσης τόσο σε τοπικό επίπεδο με την απασχόληση εγχώριου προσωπικού και διευθυντικών στελεχών, όσο και σε διεθνές έχοντας δημιουργήσει φορείς με στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και την επαγγελματική σταδιοδρομία του ανθρώπινου δυναμικού με γνώμονα ένα παγκόσμιο όραμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της επιχείρησης.

Η ιστορία της Renault

Ιστορική αναδρομή

Τα μοντέλα «σταθμοί»
4 CV, Renault 5, Dauphine…είναι μερικά από τα μοντέλα που σηματοδότησαν την πορεία της Renault στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα. Η ‘συλλογή’ της Renault, αποτελεί αυτήν ακριβώς την κληρονομιά που παρακολουθεί τις καινοτομίες, τα επιτεύγματα και τις προκλήσεις, και χαρακτηρίζει μια μάρκα με σαφείς προσανατολισμούς στο μέλλον.

1898-1918

Η περιπέτεια της Renault στο χώρο της βιομηχανίας αρχίζει το 1898 με ιδρυτή τον Louis Renault και τα αδέρφια του που διακατέχονται από δύο πάθη:τις τεχνολογικές καινοτομίες και τα εργοστάσια. Με πρώτη παραγγελία 250 ταξί το 1905, τα εργοστάσια της Renault μπαίνουν στo χώρο της μαζικής παραγωγής.Νέος σταθμός το 1913:για να επιτευχθεί αύξηση της παραγωγικότητας και να εξασφαλιστεί η διαφοροποίηση στην παραγωγή ο Louis Renault εισάγει στα εργοστάσιά του το σύστημα του τεϋλορισμού. Είναι μια πρωτοπορία για τη Γαλλία.
Η Renault συμμετέχει στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκευάζοντας φορτηγά, φορεία, νοσοκομειακά, οβίδες και τα περίφημα άρματα μάχης FT17 που συμβάλλουν αποφασιστικά στην τελική νίκη.

1919-1945

Η Renault εκσυγχρονίζεται ξεκινώντας το 1929 την κατασκευή της πρώτης εργοστασιακής αλυσίδας του Billancourt. Η επιχείρηση συμπιέζει το κόστος παραγωγής για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση αλλά το κοινωνικό κλίμα ολοένα και χειροτερεύει. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Louis Renault θεωρεί λάθος τη σύρραξη με τη Γερμανία και συμμετέχει πολύ λίγο στην κινητοποίηση του πολέμου. Κατά την Κατοχή, ενδίδει στις απαιτήσεις των γερμανών αδιαφορώντας για τις πραγματικές διαστάσεις του ναζισμού. Μετά την Απελευθέρωση, φυλακίζεται για "εμπορική συνεργασία με τον εχθρό". Οι επιχειρήσεις Renault επιτάσσονται, κατάσχονται και στη συνέχεια εθνικοποιούνται το 1945 από την προσωρινή κυβέρνηση του στρατηγού de Gaulle. Μετονομάζονται σε Régie Nationale des Usines Renault (RNUR – Δημόσια Επιχείρηση Αυτοκινήτων Renault).

1945-1975

Η επιχείρηση εκσυγχρονίζει τις εγκαταστάσεις της, κατασκευάζει και αγοράζει νέες μονάδες παραγωγής στη Γαλλία και το εξωτερικό. Η επιτυχία έρχεται με το 4 CV, το πρώτο "μικρό αυτοκίνητο για όλους" και ακολουθούν τα Dauphine, Renault 4 και Renault 5. Η επιχείρηση εμπλουτίζει τη γκάμα της με ένα μοντέλο υψηλών προδιαγραφών, το Renault 16, που είναι ο προάγγελος των αυτοκινήτων για όλες τις χρήσεις.
Η Renault συνεχίζει παράλληλα μια εντυπωσιακή πορεία στον τομέα των αγωνιστικών αυτοκινήτων.

1975-1992

Η ανάπτυξη συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς μέχρι την αρχή της δεκαετίας του 80. Η ανανέωση της γκάμας επιταχύνεται με την έκδοση δύο νέων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών:το Renault 25 και το Espace. Στον τομέα των αγωνιστικών αυτοκινήτων, η φίρμα επιβάλλεται απέναντι στον ανταγωνισμό και κάνει την είσοδό της στη Φόρμουλα 1. Αλλά η επεκτατική πολιτική της, οι πολύ υψηλοί στόχοι και το υπέρογκο κόστος παραγωγής οδηγούν την εταιρεία σε μεγάλα ελλείμματα. Η Renault εφαρμόζει δραστική πολιτική μείωσης κόστους εστιάζοντας όλες της τις δυνάμεις στην ανανέωση της γκάμας της και ξαναγίνεται κερδοφόρα το 1987

1992-2005

Η Renault επεξεργάζεται την περίπτωση συγχώνευσης με τη Volvo, σχέδιο που εγκαταλείπεται το 1993. Μεγάλη καμπή στη ιστορία της εταιρείας:η ιδιωτικοποίησή της τον Ιούλιο του 1996. Με μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων πλέον, η Renault συμμετέχει στο κεφάλαιο της Nissan το 1999. Η Renault συνεχίζει τις καινοτομίες και ανανεώνει τη γκάμα της με τα Mégane, Laguna, Avantime, Vel Satis και τη νέα γενιά Espace.Οι επιτυχίες της στη Φόρμουλα 1 ενδυναμώνουν τη φήμη και την αξιοπιστία της φίρμας Renault. Εδραιώνεται η Συμμαχία Renault-Nissan με τη συνεργασία των δυο εταιρειών να αναπτύσσεται διαρκώς. Με τις εξαγορές των Samsung Motors και Dacia, η Renault επιταχύνει τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της. Το λανσάρισμα του Logan εκφράζει τον στρατηγικό στόχο του Ομίλου για κατάκτηση των αναδυόμενων αγορών.

2005 έως σήμερα

Ο Carlos Ghosn ήδη πρόεδρος της Nissan διαδέχεται τον Louis Schweitzer στην ηγεσία της Renault. Εφαρμόζει το αναπτυξιακό σχέδιο Renault Contrat 2009 που έχει στόχο να αναδειχθεί η Renault η πιο επικερδής ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η εμπορική επιτυχία του Logan στις αναδυόμενες αγορές επιβεβαιώνει τον στόχο. Η Renault συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με το νέο Mégane και πολλαπλασιάζει τις πρωτοβουλίες της υπέρ του ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς συνεργάζεται με την Better Place και την EDF, παρουσιάζει το πρωτότυπο του Scenic και το πρότυπο αυτοκίνητο Z.E. Concept.

Τα «μικρά» της Renault

Τα «μικρά» της Renault που αγαπήθηκαν σε κάθε εποχή!

Renault & κινηματογράφος

Renault & cinema: A love story
Ο έρωτας της Renault με το σινεμά κρατάει χρόνια… Στις αρχές του 19oυ αιώνα (1899), ο Louis Renault , υπήρξε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτου που εμφανίστηκε σε ταινία πίσω από το τιμόνι μιας Voiturette Τύπου Α, ξεκινώντας μια σχέση αγάπης που συνεχίζει να παραμένει δυνατή. Σήμερα πλέον, ένας αποκλειστικός στόλος 40 μοντέλων Renault συμμετέχει σε 200 περίπου τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες κάθε χρόνο. Η Renault παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο όχι μόνο σε ταινίες αλλά ξεχωρίζει και ως χορηγός σε μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ, όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών από το 1983, το Φεστιβάλ Αμερικανικού Κινηματογράφου της Deauville, το Φεστιβάλ της Lyon ενώ από φέτος η Renault συμμετέχει ως επίσημος χορηγός και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το πιο ιστορικό φεστιβάλ στον χώρο της έβδομης Τέχνης. Τα μοντέλα της Renault έχουν μεταφέρει δεκάδες διάσημους ηθοποιούς όλα αυτά τα χρόνια και έχουν φιγουράρει σε πρωτοσέλιδα στα μεγαλύτερα περιοδικά και site του κόσμου αποδεικνύοντας ότι η Renault μοιράζεται την ιστορία και τις αξίες της 7ης τέχνης.

Από το 1899 που ξεκίνησε η σχέση της Renault με τον κινηματογράφο, αγαπημένα μοντέλα της μάρκας έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε ταινίες του γαλλικού αλλά και παγκόσμιου κινηματογράφου. Ας δούμε τις σημαντικότερες:

1899 – Voiturette Type A

1899. 4 χρόνια μετά την πρώτη κινηματογραφική προσπάθεια των αδερφών Lumiere, ο Louis Renault εμφανίζεται σε ταινία πίσω από το τιμόνι μιας Voiturette Tύπου Α. Ήταν ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων που οραματίστηκε το σινεμά ως μέσο για την προώθηση των προϊόντων του.

1956 – Renault 4

1956. Το Renault 4 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Et Dieu crea la femme» («Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα») του Roger Vadim, με τους Brigitte Bardot, Curd Jürgens και Jean-Louis Trintignant.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις αίθουσες της Γαλλίας στις 28 Νοεμβρίου του 1956 και προκάλεσε αίσθηση τόσο για τη θεματολογία της όσο και για την ίδια την πρωταγωνίστριά της. Ο Roger Vadim κατάφερε να μετατρέψει σε μια στιγμή την Brigitte Bardot σε σταρ παγκόσμιας ακτινοβολίας. Λίγα χρόνια αργότερα η Brigitte Bardot συνδέει το όνομά της ακόμα περισσότερο με τη Renault στο τιμόνι του θρυλικού Renault Floride που αποτέλεσε και το αγαπημένο της αυτοκίνητο για πολλά χρόνια.

1980 – Renault 5

1980. To Renault 5 πρωταγωνίστησε στην ταινία «La Boum» με τους Sophie Marceau, Brigitte Possey και Claude Brasseur.

H Sophie Marceau σε ηλικία μόλις 14 χρονών ξεκίνησε την καριέρα της πρωταγωνιστώντας στην ταινία αυτή που έκανε πολλές νεανικές καρδιές να χτυπήσουν δυνατά. Η ταινία σημείωσε τεράστια επιτυχία σε όλη την Ευρώπη αλλά και στην Ιαπωνία ενώ και το τραγούδι “Reality” με τον Richard Sanderson (μουσική Vladimir Cosma) ακούγεται μέχρι και σήμερα.

1985 – Renault 11

1985. Το Renault 11 πρωταγωνίστησε στην ταινία «A View to a Kill» του John Glen, με τους Roger Moore, Christopher Walken, Tanya Roberts.

Το «A View to a Kill» είναι η 14η συνέχεια στη σειρά ταινιών James Bond και η 7η και τελευταία στην οποία ο Roger Moore υποδύεται τον θρυλικό πράκτορα της MI6. Σε μια από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της ταινίας ο Bond κλέβει ένα ταξί Renault 11 και το χρησιμοποιεί για το κυνήγι του δολοφόνου στους δρόμους του Παρισιού, οδηγώντας το «χωρίς ανάσα» και φτάνοντας μόνο με το … εμπρός τμήμα του μέχρι τις όχθες του Σηκουάνα. Το ομώνυμο σάουντρακ της ταινίας, από τους Duran Duran είναι το μόνο τραγούδι των ταινιών James Bond που έφτασε στο Νο1 του Billboard Hot 100.

2006 – Avantime

2006. To Avantime πρωταγωνίστησε στην ταινία «The Children of Men» («Τα παιδιά των ανθρώπων») του Alfonso Cuarón με τους Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine.

Στην επιστημονικής φαντασίας ταινία του Alfonso Cuarón, ένα Avantime πρωταγωνιστεί μεταμορφωμένο μεταφέροντας τους Clive Owen και τη Julianne Moore μέχρι το ταξίδι τους να διακοπεί από μια απροσδόκητη επίθεση. Το Avantime για τις ανάγκες της ταινίας μετατράπηκε σε 4θυρο.